Ramowy rozkład dnia
6.00 – 8.00
schodzenie się dzieci
czynności opiekuńcze
zabawy swobodne tworzenie okazji do wymiany informacji
rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie
zabawy ruchowe
kontakty z rodzicami
8.00 – 8.30
wspieranie rozwoju dzieci poprzez:
zabawy dydaktyczne
ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp.
zabawy ruchowe
zabawy konstrukcyjne
zabawy rozwijające percepcję wzrokową
zabawy kołowe
rysowanie
8.30 – 9.00
przygotowanie do śniadania
zabiegi higieniczne
czynności samoobsługowe
pełnienie dyżurów w starszych grupach
śniadanie
wpajanie zasad dobrego wychowania
wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych
9.00 – 11.00
zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane
według wybranego programu
wychowania przedszkolnego
przebywanie w ogrodzie przedszkolnym; wycieczki, spacery
obserwacje przyrodnicze
gry i zajęcia ruchowe, zajęcia sportowe, zajęcia w wodzie
prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze
tworzenie okazji do obserwowania,
eksperymentowania, odkrywania
podejmowanie zabaw badawczych,
konstrukcyjno – technicznych
wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką,
muzyką, literaturą
zabawy dowolne
rozmowy indywidualne
11.00 – 11.30
przygotowanie do obiadu
czynności samoobsługowe
zabiegi higieniczne
11.30 – 12.00
obiad
samodzielne spożywanie posiłków
wyrabianie nawyków higieniczno-kulturowych
praca dyżurnych
12.00 – 13.30
odpoczynek po obiedzie
zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali i ogrodzie
leżakowanie dzieci młodszych
zabawy integrujące grupę
organizowanie zajęć dodatkowych
prace porządkowe
tworzenie warunków do aktywności ruchowej dzieci
słuchanie bajek
13.30 – 14.00
podwieczorek
14.00 – 17.00
zabawy swobodne w sali lub ogrodzie
rozmowy indywidualne
rozchodzenie się dzieci
tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci praca kompensacyjno-wyrównawcza